Gry planszowe fantasy to znakomity sposób na spędzenie czasu z dziećmi. Przenieście się w świat magii, gdzie wszystko jest możliwe! Poznaj najciekawsze tytuły, przy których doskonale będą bawić się nie tylko dzieci, ale też rodzice.
Potwory do szafy
Klimatyczna i prosta gra, która jest naprawdę pięknie wykonana. Możecie grać w trybie kooperacji lub rywalizacji. Potwory do szafy to idealny wybór na wieczorną rozgrywkę na dobranoc. Pomaga w trenowaniu pamięci, a przy okazji wprowadza w radosny nastrój. Po tej rozgrywce na pewno pojawią się ciekawe sny. I będą one wspaniałe!
- Wiek: od 3 lat,
- Liczba graczy: 1-6.
- Czas rozgrywki: do 20 minut.

Kopciuszek
Gra typu Memory w nowej odsłonie. Połączcie siły, aby pomóc Kopciuszkowi dotrzeć na bal organizowany przez księcia. W tym celu musicie odnaleźć wszystkie niezbędne rzeczy. Ale żeby czar poprawnie zadziałał, liczy się nie tylko co, ale i w jakiej kolejności!
- Wiek: od 4 lat,
- Liczba graczy: 1-4
- Czas rozgrywki: ok. 20 minut.
Pluszowych snów!
Zwalcz koszmary, żeby nigdy nie zakłócały spokojnego snu! Każdy gracz wybiera pluszowego obrońcę, którego zadaniem jest zakrycie złego koszmaru. Istotna jest tu umiejętność obserwacji i dobierania żetonów odpowiedniej wielkości. Gracz, który zdoła zasłonić koszmar, zgarnia żetony snu. Wygrywa ten, który jako pierwszy uzbiera 12 żetonów.
- Wiek: od 4 lat (od 3 lat w trybie kooperacji),
- Liczba graczy: 2-4,
- Czas rozgrywki: ok. 15 minut.

Potwory od kuchni
Bardzo prosta i równie sympatyczna gra planszowa fantasy, w której trzeba podążać śladem smakołyków, aby odkryć, na co dany stworek ma największą ochotę. Odkrywasz kartę i sprawdzasz, gdzie rozpoczynasz poszukiwania. Później idziesz zgodnie z instrukcją. Czasem w tej plątaninie łatwo się pogubić, ale w tym cała radość! Dotarłeś do celu? To szybko łap żeton i zdobądź kolejny punkt.
Jest to przeniesione na grę planszową popularne zadanie, które często pojawia się w przedszkolnych materiałach edukacyjnych.
- Wiek: od 4 lat,
- Liczba graczy: 2-4,
- Czas rozgrywki: ok. 10 minut.
Dobble – gry planszowe fantasy
Dobble w ostatnim czasie cieszy się coraz większą popularnością. To znakomita gra towarzyska, zarówno dla młodych jak i starszych graczy. Dzięki temu, że tak chętnie się po nią sięga, możesz znaleźć w sklepach jej różne warianty i różnorodną tematykę. I tak jest np. Dobble:
- Harry Potter,
- Kraina Lodu,
- Kicia Kocia,
- Asterix,
- Gwiezdne Wojny,
- Pixar,
- Disney…
… i wiele więcej. Z pewnością znajdziesz coś dla siebie i swojego dziecka! Zasady gry są bardzo proste. Trzymasz w ręku kartę i patrzysz na kartę wyłożoną na środku stołu. Twoim zadaniem jest znalezienie wspólnego symbolu i nazwanie go, zanim zrobi to inny gracz.

Pary obrazków nie zawsze są oczywiste: bywają odwrócone i zmieniają rozmiary. No i otoczone są zupełnie innymi grafikami. Czasem łatwo jest się pogubić. A do tego pozostali gracze nie pozostają bezczynni! Dodatkową zaletą jest to, że w Dobble można grać na kilka różnych sposobów, a każdy wariant opisany jest w dołączonej do gry instrukcji.
- Wiek: od 4-6 lat (w zależności od wariantu),
- Liczba graczy: 2-5,
- Czas rozgrywki: ok. 10 minut.
Odjechane jednorożce dla dzieciaków
Dynamiczna i pełna humoru gra planszowa fantasy dla dzieci. Oryginalne Odjechane jednorożce często są zbyt żywe i zbyt szybkie dla młodszych graczy. A ponieważ gra jest niezwykle popularna, to właśnie dla nich stworzono wersję dla dzieciaków. Ta karcianka jest znakomitym wstępem do gier strategicznych.
Zasady rozgrywki są proste (dobierasz 1 kartę z talii, a następnie albo dobierasz kolejną kartę, albo zagrywasz kartę jednorożca lub magii). Każda karta ma swoje unikalne właściwości. W grze pojawia się też mechanizm dopasowywania kolorów kart, co pozwala na darmowe zagranie dodatkowej karty. Jest to znakomity sposób na naukę zależności.
Odjechane jednorożce dla dzieciaków zachwycą dzieci, a przy okazji zapewnią wspaniałe rodzinne sesje gier, podczas których dorośli też będą się znakomicie bawić. Celem gry jest oczywiście zebranie 7 jednorożców w swojej stajni.
- Wiek: od 6 lat,
- Liczba graczy: 2-6,
- Czas rozgrywki: 15-45 minut.

Ale kocioł!
Kolejna świetna gra planszowa fantasy dla dzieci. Tym razem gracze wcielają się w podopiecznych pewnej czarownicy. Wiedźma jednak wybiera się na wakacje w Czarcim Lesie, a swoją magiczną chatkę pozostawi pod opieką najzdolniejszego ze swoich uczniów lub uczennic. Udowodnij, że to właśnie Ty zasługujesz na ten zaszczyt!
Jak więc udowodnić swoją wartość? Szybko wybierz recepturę, przeszukaj strych w poszukiwani reagentów i uwarz najlepszy magiczny eliksir na świecie! Pamiętaj przy tym, żeby mieć oko na swoich rywali. Nigdy nie wiadomo, co przyjdzie im do głowy. Jeszcze by chcieli zniweczyć Twoje starania!
- Wiek: od 6 lat,
- Liczba graczy: 2-5,
- Czas rozgrywki: ok. 20 minut.

Sekret wilczej gromady: Moja opowieść
Znakomita gra planszowa fantasy, w której dwójka graczy siedzi naprzeciwko siebie. W każdej turze kładziesz przed sobą dobraną kartę i starasz się ułożyć najciekawszą historię na podstawie zdobytych ilustracji.
Możesz wybrać 1 z 2 rodzajów kart:
- Karta celu, dzięki której zdobędziesz nowy cel,
- Karta opowieści, dzięki której zaczniesz realizować wybrany cel.
Realizując cele zdobywasz punkty. Gra kończy się w momencie, gdy przed każdym graczem wyłożonych będzie 25 kart. Wygrywa gracz, który zdobędzie najwięcej punktów. Jednak w tej grze wygrana to nie wszystko, bo największą wartością jest tworzenie własnych, wyjątkowych historii.
- Wiek: od 6 lat,
- Liczba graczy: 2,
- Czas rozgrywki: do 30 minut.

Świat Dysku – Wiedźmy
Pełna abstrakcyjnego humoru gra planszowa, która zachwyci graczy młodych i dorosłych. To znakomite oddanie klimatu panującego w powieściach Terry’ego Pratchetta. Tym razem gracz wciela się w młodą czarownicę, której życie pełne jest przygód. Rano leczy świnię mieszkającego po sąsiedzku farmera, a wieczorem próbuje odeprzeć inwazję elfów. Tutaj zawsze coś może się nie udać, ale na szczęście można liczyć na pomoc znanych postaci ze Świata Dysku.
- Wiek: od 6 lat,
- Liczba graczy: 1-4,
- Czas rozgrywki: ok. 90 minut.

Moje małe Everdell
Everdell jest znakomitą grą planszową dla starszych graczy, a Moje małe Everdell charakteryzuje się uproszczonymi zasadami, specjalnie dla młodszych fanów. Jednocześnie pomoże w trenowaniu koncentracji, analitycznego myślenia i umiejętności planowania. Ta gra planszowa, choć uproszczona, wciąż pozostaje rozbudowana i wymaga skupienia.
- Wiek: od 7 lat,
- Liczba graczy: 1-4,
- Czas rozgrywki: ok. 30 minut.
Karak
To już nieco bardziej rozbudowana gra planszowa fantasy. Twoim zadaniem jest nie tylko pokonanie niebezpieczeństw i przechytrzenie rywali, ale przede wszystkim zdobycie legendarnego Smoczego Klejnotu. Rozgrywka ma miejsce w podziemnym labiryncie znajdującym się pod tytułowym zamkiem Karak. Gracze wybierają jednego z 6 dostępnych bohaterów, a następnie… Ruszają w podróż. Po drodze zdobywają nowy ekwipunek i poznają coraz potężniejsze zaklęcia. Ale też to, co najważniejsze: Odnajdują zaginione i bezcenne skarby.
Rozgrywkę wygrywa gracz, który na koniec zabawy uzbiera największe bogactwo.
- Wiek: od 7 lat,
- Liczba graczy: 2-5,
- Czas rozgrywki: ok. 45 minut.

Kroniki Przygody: Przepowiednia Starego Dębu
Zostań jednym z Obrońców Lasu! Wszystkie znaki wskazują na to, że pradawna przepowiednia zaczyna się spełniać. A to oznacza, że nie tylko Las, ale cały świat jest w poważnym niebezpieczeństwie. Kto zostanie śmiałkiem, który ocali wszystkie istnienia?
Kroniki Przygody to wciągająca rozgrywka, która oferuje modułową planszę do gry oraz ciekawą fabułę połączoną z aplikacją mobilną.
- Wiek: od 7 lat,
- Liczba graczy: 1-4,
- Czas rozgrywki: 30-45 minut.
Andor Junior
Znakomity pomysł na rozpoczęcie przygody z świat nowoczesnych gier planszowych. Gracze muszą wykonać zadania zlecone przez strażnika mostu. Następnie, gdy wszystkie warunki będą spełnione, przyjdzie pora na wejście do krasnoludzkiej kopalni. To właśnie tam odnaleźć trzeba trzy zagubione wilczki. Ale żeby tak łatwo nie było, to zdążyć musicie przed przybyciem smoka. Jego nadejście oznacza przegraną.
- Wiek: od 7 lat,
- Liczba graczy: 2-4,
- Czas rozgrywki: 30-45 minut.

Czarujące kotki
Ciekawa i pełna humoru gra planszowa fantasy. Jest stosunkowo prosta, ale wymaga planowania i kombinowania. W tym niezwykłym świecie grupa czarujących kociaków przez przypadek wypuściła na wolność mroczne siły. Teraz koty musza je złapać i ponownie zamknąć w księdze. Czas jest ograniczony, bo niedługo wraca Profesor Pazurek!
Warunki zwycięstwa są 2, co wymusza na graczach dobranie odpowiedniej strategii. Jeśli uda się złapać wszystkie klątwy, to wygrywa kociak z największą liczbą punktów. Jeśli jednak nie uda się złapać klątw przed powrotem Profesor Pazurek, to wygrywa gracz, który najmniej czarował, a tym samym może umyć łapki od wszystkiego, co się wydarzyło.
- Wiek: od 7 lat,
- Liczba graczy: 2-4,
- Czas rozgrywki: 15-30 minut.